Let's do this!

Det har inte hänt så mycket sedan sist... Jag har som sagt börjar min näst sista termin på Kostekonomprogrammet med inriktning ledarskap. Har precis avslutat en kurs i dietetik som var ganska så intressant, handlar om sjukhuskoster och liknande, hur man planerar näringsmässigt men även sensoriskt så att patienterna faktiskt vill äta kosten. Nyttig mat är ju inte värt något om ingen vill äta den.

Sedan i tisdags har vi börjat vår VFU som står för verksamhetsförlagd utbildning = praktik! Tanken är ju att vi ska praktisera inom vårt framtida yrke dvs kostekonom/kostchef... Jag vill ju dock starta ett eget café så jag såg min chans i att få lite cafévana i och med denna praktik, därför har jag valt att vara två veckor på Café and the Bakery som ligger i Vasastan här i GBG. Resterande två veckor kommer jag vara i min hemby Forshaga hos Kostchefen för Forshaga kommun.

Vad som dock har hänt är att jag fått lite sug att börja blogga igen, vi får se vart det slutar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: