Bars

Idag hämtade jag ut mitt paket från MMsports innehållande diverse proteinbars och proteinpulver. Provade en bananchokladbar idag, så sjuuuukt god -och jag är riktigt kräsen! Smakade på riktigt som chokladbananer.



Och om någon själ sitter därute och funderar på varför man äter proteinbars så kan jag svara att jag äter det emellanåt för att det är ett smidigt mellanmål. Proteinbars är inte "nyttigt" utan det innehåller precis som allt annat kalorier från fett, kolhydrater och protein. I grund och botten så är det ju som en godisbit men ändå med lite annorlunda sammansättning än en typiskt chokladbar, så för er kära läsare ska jag göra en liten tabell över vanliga chokladbars vs mina bars.



Mars per 100 gram:

4 gram protein
69.3 gram kolhydrater
16.2 gram fett

Snickers per 100 gram:

10.6 gram protein
54 gram kolhydrater
25.1 gram fett

Body science protein meal per 100 gram:

37.5 gram protein
34 gram kolhydrater
9.8 gram fett


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: