Måndag

Idag skulle det bli en bra dag, först studiebesök på Vällagat sedan vinprovning i skolan. Även om jag inte tycker om vin så hade jag sett fram emot denna vinprovning. Ser det som lite allmänbildning samt väldigt intressant.
Vaknade imorse supertrött och mådde mer illa än vanligt (som bekant så har jag ju ingen aptit på morgonen utan börjar alltid min dag med en kopp te för att sedan äta frukost 30-60 minuter senare.) hade även en ruggig magknip så jag började fundera om det kunde bero på att jag ätit så lite dagen innan och att min kropp var i smått svälttillstånd. Kom fram till att jag får stanna hemma från skolan för det här går ju inte... Inser att jag verkligen vill till skolan så jag åker ändå, åt 4 msk gröt och ett äpple till frukost. Tanken på mat gjorde mig spyfärdig, och borta på restaurang Vällagat doftade det skapligt mycket mat så jag trodde att min mage skulle vända sig ut och in. Åt ingen lunch, köpte en froosh som jag fick i mig samt lite nötter. Gick till vinprovningen, där började jag kallsvettas, fick kraftig rygg och huvudvärk. Börjar fundera om jag åkt på någon form av matförgiftning... Säger till Ulf att jag nog måste åka hem då tanken på vin fick mig att spy. Det fick jag självklart göra, kliver på spårvagnen, där står en kille och käkar en sub från subway, behöver jag tala om min panik när jag halvt börjar hulka och får kasta mig längst bak i vagnen.. 
Väl hemma har jag nu druckit en kopp te och tagit värktabletter, har lite feber också tydligen. Linus har precis gjort linssoppa, får se om jag får i mig något eller inte.. 
Håll tummarna för att jag blivit smått matförgiftad, istället för att jag åker på någon vinterkräksjuka eller så!

Kommentar från: jenny

eller gravid:D låter lite som jag hade det i början!:)

2012-01-23 @ 17:54:45
http://jennymariaasplund.blogg.se/
Kommentar från: carolina

SÄÄÄÄÄÄÄÄG INTE SÅ JENNY :D Tanken har slagit mig med men det har jag inte tid med! ;)

2012-01-23 @ 20:36:32
http://carolinamagnusson.blogg.se/
Kommentar från: Sara

spydde du på vagnen??

hoppas du kryar på dig. kram

2012-01-23 @ 21:49:08
http://ladysara.blogg.se/
Kommentar från: carolina

Näää det gjorde jag inte men var nära! Subway har aldrig luktat så äckligt!

2012-01-24 @ 07:25:37
http://carolinamagnusson.blogg.se/
Kommentar från: Hanna

Fasen vilken dag du verkar ha haft.. Tur att du inte spydde på spårvagnen iaf! Vad konstigt att det inte går att kommentera... Prövade du det sista med träningsvärken också? De andra två har jag skivit från mobilen så det kanske har med det att göra...



Ja, det var hemskt roligt att ställa sig på ett par, men dock jävligt svårt! Stöp en gång, men var nära x-antal gånger till! Tanken är ju att jag och Anna ska göra Kortvasan 24 februari, tre mil. Så jag måste ju köra lite nu :) Ja, hua! Emil fick med mig idag också... Fem är sjukt tidigt, men det är skönt att ha det gjort också!

2012-01-24 @ 08:39:25
http://hannacarin.blogg.se/
Kommentar från: Hanna

Då har det säkert med att jag använde telefonen, får kolla upp det där! Nej, helt kan jag nog inte sluta. Men det känns som att jag tjatar så :) Men förhoppningsvis kanske någon liten stackare kan få inspiration iaf! Ja, alltså utan Emil som får upp mig på mornarna hade det aldrig gått... Jag är ju helt död till att börja med. Men förhoppningsvis ger det resultat iaf! :)



Haha, ja jag såg hennes kommentar... Hjälp!!

2012-01-25 @ 15:40:46
http://hannacarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: