Bildbomb och lite text

Jag tar inte så mycket bilder av någon anledning, och när jag väl gör det så glömmer jag att lägga upp dem här.
Så nu kör vi på med ett gäng och så skriver jag till en passande text.


I helgen var jag hemma i värmland där jag bl.a. klippte mig hos Johanna.

På juldagen träffade jag världens bästa Johan, det var inte en dag förtidigt!

Ugnsstekt torskrygg, sparris, hummersås - på egenkokt hummerfond, smörstekta grönsaker samt pressat potatis bjöds det på hemma i värmland. Det var sjukt gott och som tur var så blev det lite över som vi fick ta med hem och äta till söndagsmiddag.

Blev även medskickade en bit rökt lax och ett gäng pilgrimsmusslor som igår fick bli pasta med rökt lax och pilgrimsmusslor i vitvinssås.

Linus lagade kycklingfilé med tomat och basilika.
Vi wokade.
Skiva några morötter, broccoli, purjolök och vitkål, servera med något kött, sen har man sin måltid bara sådär!

Wokrester serverades tillsammans med en kycklinggryta.

Igår bakade jag bröd till Linus med kesella.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: