Amnesty

Var och vinkade av Linus vid tåget, köpte en asgod schweizernötchokladboll på espersso house, som helt enkelt är deras kanongoda chokladboll men denna är rullad i hackade hasselnötter. Farligt gott!

På väg från tågstationen blev jag stannad av en Amnestykille och jag hade inte hjärta att gå förbi när han frågade: 
"- Hej har du en minut över för mänskliga rättigheter"
Så för att göra en lång historia kort så är jag numera månadsgivare hos Amnesty.
Brukar alltid ignorera liknande situationer men denna gång är jag glad att jag inte gjorde det. Minsta summan att ge varje månad är 20:- vilket de flesta har råd med, många har säkert också råd att lägga ett par 20-lappar, och är man villig att göra det så tycker jag att man ska gå in på amnesty's hemsida och anmäla sig. Pengarna är inte det viktiga utan de vill ha så många namn med som möjligt.


Jag fick en pin också!

Kommentar från: K

Bra gjort Sarro!

2011-10-27 @ 13:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: