Tisdag

Dagarna bara går och går, snart är det halvvägs till helg! Idag hade vi en föreläsning om obesitas (fetma) med en av mina favoritlärare, så det var intressant.

Igår hade vi en annan lärare som delade ut sötningsmedel i form av strö och flytande, man fick i princip ta så mycket man ville... Jag tog två burkar strö, idag hade samma lärare skickat med dagens lärare modifastprover som delades ut, modifast är en form av LCD-diet (low calorie-diet-diet).

Igår när jag tog sötningsmedlet så tyckte jag att det kunde vara en kul grej att prova, byta ut mitt vanliga socker mot det emellanåt. Till saken hör dock att jag knappt äter rent socker.. Sötar mitt te, men gör det i regel med honung.. Då är det inte ens i närheten så gott om man har i socker eller sötningsmedel istället... Därför insåg jag när jag kom hem att det var ganska så onödigt av mig att ta två burkar... Men jag ska låta dem stå ett tag, så får vi se om jag hittar något bra anvädningsområde för det.
Och idag så får vi prover på modifast som är en pulverdiet... Vissa tog flera påsar, många utan att veta vad det faktiskt var. Skrämmande tycker jag. (Tåls att tilläggas att det här är samma lärare som sagt att vi ska gå på en diet i tre dagar...) Vad är vitsen!? Hon gör ju reklam för de här produkterna? Men på vilken bekostnad...? Fine att de här företagen kanske har skickat ut massa produkter till henne och hon vet inte vart hon ska göra av dem.. Men att dela ut dem till människor som inte behöver dem som samtidigt inte heller får någon vägledning om hur de ska använda produkterna... Det är ju galet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: