Dag 7 - Utmaningen

En låt som påminner mig om ett speciellt tillfälle.

Fortsätter med listan som jag påbörjade för ett bra dag sedan...
Då är ju frågan om jag ska tolka ett speciellt tillfälle som något kärt och dyrbart tillfälle, eller om det ska tolkas som vilket jävla tillfälle som helst...
Jag tar det senare, för den första låten jag såg i min spotifylista som faktiskt bringar mig back till en händelse/tillfälle hörde nämligen till denna kategori... Med det inte sagt att det inte var ett bra tillfälle, för det var det. Ett mycket roligt sådant, dock kanske inte fint i den bemärkelsen...

Den här låten påminner mig om ett kalas jag var på när jag gick i tvåan tror jag... En kille i min dåvarande klass vid namn Kristoffer Larsson hade födelsedagskalas. Han hade alltid de bästa kalasen och han fyllde år runt våffeldagen, så ett år fick vi så många våfflor vi kunde äta tillsammans med sylt och röd och grön grädde, hur festligt som helst! Och efter att matkoman lagt sig, eller förresten, man hade inte matkoma som barn... Direkt efter vi ätit så var det såklart disco som stod på schemat.
Låten som gick på repeat x antal gånger var: När vi gräver guld i USA - GES, antar att det här var -94 då Sverige tog broms eller vad de gjorde... Vilket borde stämma med att vi gick i 2an.. Var ju 7 år gammal då. Hur som helst, alla kids ställde sig upp på borden och dansade och sjöng när den här låten kom.. Jag minns det som om att det var igår, jag kände mig så jävla cool.

En låt som påminner mig om ett speciellt tillfälle är När vi gräver guld i USA - GES

Undrar om Kristoffer fortfarande har de bästa festerna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: