Måndag

Imorse när jag vaknade hade jag ingen ork alls att gå till skolan. Trots att jag nästan längtat tillbaka... Fick en släng av biokemiångest tror jag... Nu vet jag att det var det. Fick reda på igår att jag klarat omtentan av organisk kemi, JIPPIE! Dock har jag nu istället biokemi framför mig.. Ingen omtenta än så länge, utan den "riktiga". Har missat 3 lektioner och har inte den blekaste aning om något inom biokemin, känns det som...
Så denna dag har jag gjort precis vad jag velat för att skjuta undan skolångesten... Hämtade ut mitt paket från HM och provade allt, de saker jag hoppats mest på var fina, vissa mindre fina. Men det är som vanligt när man beställer grejer.

Nu har jag precis lagat mat, det blev grönsakssoppa med purjolök, palsternacka, morötter, röda linser och kålrot. Till det smörsteka champinjoner och lök samt creme fraich. Helt vegetariskt! Sara kommer bli så stolt över mig! Är ju trots allt med i "köttfri måndag" på facebook. Bra intiativ, även om jag inte följer det slaviskt alla gånger....



Kommentar från: Rebecca

Skolan var hemsk hemsk hemsk... Önskar verkligen att jag inte varit där om man säger så!

2011-01-03 @ 18:23:17
http://rebeccacecilia.blogg.se/
Kommentar från: Sara

yeeeeay, nu blir jag så stolt över dig! visst gick det bra att utesluta något dött djur i maten? ;)

blä, jag har också biokemi-ångest, och inte pluggar jag nåt heller. så smart är jag. puss!

2011-01-04 @ 17:14:01
http://ladysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: