Bli inte förvånade om ni ser mig i pensionärsjävlar

Haha herregud. Var precis med om något halvmärkligt... Men till rubriken, jag tar allt från början.
Imorse när vi gick hem från gymmet så står det en mountainbike parkerad bredvid en stor gräsplätt/fotbollsplan typ. Några meter framför står det en kvinna 60+ som mer eller mindre utför yoga, upp mot himlen, alldeles ensam. Lite otippat men hon kanske är väldigt andlig så vi fnissade bara och gick vidare... Skojade om att vi kanske var med i pensionärsjävlar.

Nu några timmar senare när jag är ensam hemma så plingar det på dörren. Nojig som jag är så kollar jag självklart i nyckelhålet efter vem det kan vara... Linus har egen nyckel och jag väntar inget besök så ett pling på dörren kl 2100 en fredagkväll skrämmer i alla fall skiten ur mig.
Där ute står en gammal kvinna, 75+. Varpå jag inte direkt blir mindre lugn... Föreställer mig allt möjligt läskigt, så i kanske 15 sek står jag helt knäpptyst vid dörren och funderar på om jag ska öppna eller inte... Drömmen vore ju en sån där dörrkedja som de har i alla amerikanska filmer... Då behöver man ju bara öppna lite.

Men mitt samvete kommer över mig, denna stackars kvinna kanske behöver hjälp eller något, så jag öppnar dörren och ser en jätte söt gammal tant som har en burk öl i handen.
"-Kan du hjälpa mig att öppna den här?" Jag stirrar på tanten som inte ger något som helst intryck av att vara konstig... Så fortsätter hon "-Jag är så himla törstig och jag kan inte öppna den här förstår du" Jag hjälper henne att öppna, har fulla händerna med ansiktscreme så jag ber om ursäkt och torkar av mina händer på min morgonrock.. (Jepp morgonrock samt tofs mitt på huvudet och hårband, så ser jag ut kl 2100) Hon berättar återigen hur törstig hon är samt berättar att hon sällan dricker öl. Sedan tackar hon så mycket för hjälpen och går in till sig.

Tåls att tilläggas att det var en 3.5 hon hade. Men om ni ser mig på kanal 5 någon gång, i morgonrock och tofs mitt på huvudet så vet ni nu varför.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: