Tisdag

Vaknade imorse och kände direkt en vitlöksdoft i hela lägenheten. Kommer då på: FAN, LINSSOPPAN! Efter att jag gjort den igår så ställde jag den i diskhon i kallvatten för att den skulle bli nedkyld i tid tills vi skulle gå och lägga oss.
När Linus gått upp i morse och in till köket så hittade han soppan där vi lämnat den (utan lock och allt- nedkylningen går ju snabbare då) det var ju bara och hälla ut den så det gjorde han. Så när det var dags för mig att gå upp så luktade hela lägenheten vitlök, gott med ledsamt när jag insåg att vi inte längre hade någon lunch hemma... Min fina linssoppa som tagit år och dag att göra.... Skit också! Så idag plockade jag ihop en sallad inne på hemköp som jag precis käkat, nu ska jag koka te. Skulle egentligen ha tvättat nu 12-16 men Linus har tvättnyckeln i sin jacka på jobbet. Det regnar även här i Göteborg, BRA DAG! Skämt åsido... trots dessa små ilandsproblem som stått i min väg idag så är jag rätt nöjd med dagen. Hade en rätt så intressant föreläsning idag med en "ny" lärare som är väldigt rolig att lyssna på. Hon refererade till kolhydrater som "-Ja, kolhydrater är ju lite av sorgebarnet av energiämnena".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: