Tisdag

Sådär, nu har jag anmält mig till vårens högskoleprov. Mest för skojs skull! Vill se om jag har bättrat mig något... Skulle jag få ett megabra resultat så ska jag även söka in till Dietist.
Glömde visa, fick en alla hjärtansdag present av linus igår, förutom blommorna:


En köksvåg!

Perfekt och ha nu när jag näringsberäknar!
Idag håller jag även på och aktivitestregisterer för att räkna ut mitt PAL (physic activity level) tror jag att det heter, alltså min personliga energiutgift.
I mitt dietistdataprogram så räknar den via normer för att få ut ens rekommenderade dagliga intag i energi och enligt dem ska jag käka runt 2500 kcal vilket jag inte gör då mitt dagliga intag i snitt ligger mellan 1700-1800 kcal. Så nu är det tänkt att vi ska räkna ut vårt helt personliga energibehov och det ska bli intressant och se!

Kommentar från: http://cookiesandcream.webblogg.se

Fick du ut ditt pal? vad blev det? :D

2011-02-15 @ 18:37:27
http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: