Måndag, kväll

Dagens motion: Ett styrkepass på gymmet.

Dagens intag:
Frukost: Havregrynsgröt med linfrö och vetekli samt mjölk och kanel.
Mellanmål: Ett äpple och lite chips.
Lunch: Kyckling och räksallad med matvete, paprika, gurka och tomat, hällde över lite olivolja för att få upp fetthalten med. Näringsberäknade nämligen denna sallad, (vägde alla delarna och fyllde i mitt dietistprogram) och kände på mig att fetthalten skulle vara tämligen låg...


Mellanmål: Cheesecake.
Middag: Samma sallad som ovan.
Kväll: Cheesecake!!!!!!


I en portion av salladen ovan så är det:
70g tomat
65g matvete
50g räkor
57g gurka
70g paprika
65g kyckling
4 ml olivolja

Salladen kvalar då in på totalt 310kcal, vilket är way för lite för en lunch. Då vet jag det till nästa gång och slänger då i något mer kaloririkt. Dock är de 310kcal beräknade på bulgur och inte matvete som jag använde, då matvete inte finns med i registret för näringsberäkning... Men tror inte att det skiljer så mycket åt i näring mellan bulgur och matvete ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: