Måndag

God dag!
Idag mår jag bättre... Ballerina fixar allt!

Sitter här i min säng med hårinpackning i håret, boostar nu det sista inför min slingning på torsdag!
Jag har ett litet dilemma... Jag vill så gärna behålla mitt hår långt, samtidigt som jag vill klippa bort ALLT slitet... Mina yttersta toppar måste bort, ingen tvekan! Sedan har jag kanske 10 cm "gammalt" hår som inte är slitet men det har varit blekt, vilket gör att det har en liten annan nyans till skillnad från resten av mitt hår som är "utväxt" och min hårfärg... Eftersom att jag vill lägga i lite ljusa slingor på torsdag, så känns det ultimata att göra det i 100% fräscht hår (dvs helt oblekt innan) men då måste jag offra en del av min längd... Men samtidigt så vill jag ha långt hår som möjligt... Gud vilket i-landsproblem!

Det lustiga är att jag vill inte heller bli varm i håret, jag vill vara kall (ni som inte vet vad varm och kall innebär kan tänka er att en varm hårfärg är mer guldig och en kall är mer silvrig) och jag vill ha slingorna så att det ser naturligt ut, inga ränder eller så. Precis som Miss Sarah Jessica Parker här nede, det här är min drömfrisyr! Och nu till den lustiga delen, hon är ju varm i sin färg...
När ska jag kunna bestämma mig egentligen!??!? VARM KALL VARM KALL?!?!?!


Bild

Kommentar från: Sofia

Haha många dilemman där. :) Men jag är med dig, tycker nog om kallt bättre, känns mer naturligt på nåt sätt. Sist jag gjorde slingor gjorde jag två färger där var tredje "rad" var varm, så det flyter ihop jättebra även om största delen är kalla liksom. :) Det kommer nog bli bra till slut, prata med din frisör, hon ska ju veta sånt liksom. ;)

2011-04-18 @ 16:01:08
http://borninmay.blogg.se/
Kommentar från: Linn

En guldigare beige är ett alternativ då:) kallvarm liksom:)

2011-04-24 @ 22:17:18
Kommentar från: Carolina

Linn: Jag gillar guldbeige!! Nu fick jag ett namn på vad jag menar.. tack :)

2011-04-24 @ 22:26:54
http://carolinamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: