Mat

Linus föreslog i veckan att han skulle ta hand om maten en dag. Handla, förbereda, laga och servera. Sagt och gjort, jag fick avlägsna mig från köket och hade ingen aning om vad han lagade för något tills nu. Såhär blev resultatet:



Parmalindad kycklingfile med paprikaostfyllning samt hemmagjord potatissallad.


När jag bodde hemma så hände det ibland att mamma var iväg på något, och pappa var därmed tvungen att laga maten. Var enda gång detta hände så "lagade" pappa Nästgårds potatissallad och färdiggrillad kyckling. Detta ledde till att uttrycket
"-Pappa lagar mat ("-Vi ska äta potatissallad och kyckling ikväll")" myntades.
Lite roligt att såhär en tid senare, så innebär det att när Linus får styra helt själv över maten så blir det kyckling och potatissallad..? Tillfällighet? Lustigt är det i alla fall.
Hur som helst så var det himla gott och jag är så stolt över min lilla kock!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: