Till Josefin;

Du får ett helt eget inlägg då jag numera får väldigt lite kommentarer och blir väldigt engagerad när det väl händer! ;D


Kommentar från: Josefin

Tjenare,
jo det är så att jag köpte en guns n' roses t-shirt när jag + ett par kompisar drog till gbg i helgen. Tänkte i affären att den var bra, förutom ringningen som var i det tajtaste laget. Smart som jag var, trodde jag att mamma kunde hjälpa mig - vilket hon nu inte kan.
T-shirten för övrigt sitter perfekt, men skulle gärna ta lite i sidorna, eftersom det är en herrmodell.
Så, skulle du kunna liksom visa på nått sätt hur du gör eller förklara? Jag är inte den mest skickligaste när de gäller att sy, men lite ska ja nog kunna klara av... ;)
Skulle uppskatta OERHÖRT mycket om du kunde svara! :) Fortsätt blogga ;)
Rock on! /J



Hej Josefin!
Härligt med gnr t-shirt :D Vilken blev det? Alltså, vet inte om du sett mina bilder där jag fixat till mina? Men jag har helt enkelt gjort så såhär:

  • Köpt en t-shirt i L eller XL, sytt in dem i sidorna så att de sitter snyggt, inte tight, men lite figursydd (ett mellanting).

  • Sen klipper jag alltid av ärmarna en bit och rullar upp dem lite och syr fast för hand (de brukar ju vara rätt långa på stora t-shirt, är de dock bra längd så skippar jag det)
  • Sen klipper jag bara till den ringning i halsen jag vill ha. Eftersom det är mest stora t-shirts jag har grejat med (mina går ju över rumpan) så brukar jag klippa ett rätt stort hål, så att den går ut över ena axeln lite grann. Är det en normalllång t-shirt så är det inte lika snyggt med stor ringning tycker jag, så då skulle jag försöka töja den när den är blöt ev. klippa i den lite grann.

Bättre än så kan jag inte beskriva det! ;)
Hoppas att du förstår, hör av dig så jag får veta hur det gick!
Kraaam på däääh! (02:38)



Såhär ser min GNR t-shirt ut;


Kommentar från: Josefin

Wow, det här var ju bara för coolt asså - ett helt inlägg för min kommentar :D Grymt schysst!

Btw så var de också en appetite for destruction t-shirt som jag köpte, du har bra smak ;)



Ehm, angående t-shirten så... nja. Det gick inte så bra. Eller, de HADE säkert gått bra, men - vi har tyvärr inte en symaskin med overlock (eller vad de nu heter) på hemma :( Och om jag inte har helt fel så ska man ha en sån för att sy i "strechigt"-material, och de ska tydligen vara ganska dyra...

Men ja funderar på att sy för hand, liksom alltihopa, har du provat det? För jag är inte jättesugen på att prova sy i den och det inte går bra, vore verkligen skittråkigt om allt blir fel nu när jag inte har någon bra symaskin...



Men tack iaf för inlägget, beskrivningen var jättebra! :D

Fortsätt blogga! /J

2010-03-07 @ 17:19:55
Kommentar från: carolina

Hej igen! Om något senare... :P Alltså jag använde inte alls overlock när jag sydde, körde på raksöm och sen sicksackade kanterna tror jag. Minns inte. Men, jag har faktiskt sytt 2 st för hand åt min kompis när vi varit på konsert. Suttit på hotellrummet 2 tim innan konserten med ett litet sykitt och lyckats ådstakommit en snygg outfit liksom :D så det går!! Om någon ur project runway skulle syna t-shirten i sömmarna så skulle jag garanterat få underkänt! Dock håller t-shirtarna än idag :)

2010-03-12 @ 00:09:23
http://carolinamagnusson.blogg.se/
Kommentar från: Josefin

Shit va grymt :D Så, även fast du inte sydde med overlock så gick inte tråden upp i typ tvättmaskinen heller? :D Herregud vad glad jag blir nu! För jag tror inte det finns nåt som jag tkr är SÅ snyggt som en band t-shirt, typ Gnr, Mötley Crüe, Skid row osv, UTAN den oerhört fula passformen! Gosh, det här måste testas ;)

Tack igen för de underbara svaren, och inte minst bloggen! Älskar den!

Kram, J

2010-03-18 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: