Onsdag

Igår var det tänkt att jag skulle ut och käka med Malin, Anna och Kornelia. Det blev inte så, istället åkte jag till Göteborg. Jag ska berätta från början!
Jag satt och bloggade, (klockan var runt 5) samtidigt som jag kollade lite annonser över lägenheter i Göteborg, hittade en fin som jag ringde på men upptaget. Ringde igen och igen 
En sån fin lägenhet i centrala Göteborg, klart att det är "upptaget" liksom, förmodligen så hade hon stängt av sin telefon eller något tänkte jag.. Annars lär hon väl bli nedringd. 
Så jag hoppade in i duschen och ja, duschade. Efter det ringde jag en sista gång och kommer fram till en urgullig tjej som talade om att lägenheten fanns kvar men att det skulle komma folk och titta på den kl 9 imorgon bitti (alltså idag) och att den första godkända som vill ha den får den. Då bestämde jag och Linus oss för att åka till Göteborg. Karin (som den gulliga tjejer heter) lovade att hålla den resten av dagen om vi ville komma och titta. Vi åkte runt 6 och var framme vid halv tio typ, kommer in i ett Göteborg där trafiken är kaos då det var Göteborgskalaset och massa avspärrningar i stan. Jippie!!! Extra irriterande när det är mörkt ute och vi inte har den blekaste om hur vi ska köra för att hitta till Landala/Johanneberg. Men vi hittade tillslut och kom fram runt 10.
Vi snackade och gick igenom kontraktet och jag tror att klockan var närmare 12 när vi kom därifrån och då var det bara att ta in på hotell, trötta och helt slut efter alla möjliga känslor och oro över detta så slockande vi rätt snart för att vakna upp några timmar senare och vara helt snurriga. Sov så himla dåligt men det var nog pga av all oro som strömmar ut och lämnar kroppen, äntligen!
Nu har vi en lägenhet precis vid Chalmers som vi hyr i andra hand fram tills den 15 januari, och det känns som om en stor tung sten har släppt från mitt bröst.
Vi chansade och vi vann!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: