En dag på stan med Malin

Tog bussen in vid halv elva idag, hamnade bakom en gammal plogbil så resan in till stan tog 45min istället för 25, men inte hängde jag läpp för det! Skulle nämligen träffa gamle Malin för en runda på stan.

Gick till HM och fyndade byxorna i fuskläder, 349:- Gaaalet det! Handlade man för 400 på HM idag så fick man ett presentkort så jag slänge på lite strumpyxor på det med.
Efter det så fortsatte vi till Gina tricot där jag köpte dessa, fast i svart... Riktigt fina på, cleana samt med en liten flirt med 50-talet. Köpte även denna väst men den lämnade jag tillbaka till förmån av en ännu finare väst som jag hittade på Vero Moda, lite Balmaininspirerad.



Sen gick vi vidare till Monki där jag köpte dessa solbrillor



Behövde ett par lite billigare solisar som jag kan ha som lite slit och släng... Så dessa var perfekta!

Annars så lunchade vi på Vero som vanligt, tog Focaccia med pesto, lufttorkad skinka och mozarella.
Galet gott, focaccian i sig är helt perfekt spröd men ändå saftig och salladen man får till är fräsch och ett perfekt tillbehör, lämnar en mätt på ett bra sätt.



Fikade även sedan på Miro eller vad det heter... Inte direkt Karlstads mysigaste ställe men vi hade bråttom och det var kö på Royal så vi tog en speedfika endast för att få i oss lite bakverk. Trots detta, (eller iofs, är nog 3 timmar sedan jag åt sist) så börjar jag bli hungrig igen och ser fram emot Mammas mat, en potatisgratäng med mangokyckling ovanpå... Min näst bästa favoritmat! Det blir dock inte förens kl 7 så tills dess blir det en kopp thé och Topmodel cycle 12 episode 4,  Ha en trevlig lördag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: