Kaos

Strul hela denna vecka med att ta sig till jobbet, ännu mer strul att ta sig till jobbet nu den kommande veckan.
Johan har fått någon influensaliknande och är tveksam på att han ska åka med upp och jobba. Där ryker vår skjuts.

Alternativ två är att åka med kristinehamnarna, men de ska jobba natt (specialskift) så där ryker den idén.
Alternativ tre är att byta skift och åka med de som jobbar kväll, men antingen så får jag inte tag på dem eller så är deras bilar fulla.
Alternativ fyra är at Anna åker upp och jobbar, problemt där då är att det är tveksamt om hon kan ringa dagen innan och få komma och jobba.. Eller att hon hinner hem i tid då hon är uppe i sin stuga.
Alternativ fem är att jag åker med några på vårt skift, kanske en av de bästa lösningarna som uppkommit på senare tid, dock så får jag inte tag i någon av dem...
Alternativ sex jag åker upp till Töcksfors med buss, (då måste jag åka snart för det går inte så många bussar) och hoppas på att jag lyckas ordna skjuts till jobbet på något mirakulöst sätt..
Alternativ sju jag byter till nattskiftet, antagligen helt omöjligt, men då har jag skjuts i alla fall.
Alternativ åtta jag ringer min chef och säger återigen att jag inte kan komma upp och jobba för det strular med skjutsen. Går miste om pengar och antagligen mitt jobb.


SWEET!

Jag återkommer med lösningen, dock kan det dröja om jag måste ta till alternativ sex. Skriver jag inget mer så är det för att jag sitter på bussen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: