När livet känns alldeles underbart!

Ibland, eller snarare väldigt ofta.. Så är jag ganska bra på att inte uppskatta saker och ting. Har en tendens för att se det negativa och mer eller mindre begrava mig i det för en stund.. Oroar mig på tok för mycket! 
Saker som att jag inte har någon aning om vad jag vill göra med mitt liv, att jag har tagit felaktiga beslut och borde ha gjort saker på ett annat sätt, att jag inte kommer att leva för evigt och att tiden rinner iväg etc. Livet helt enkelt!

Ibland har jag dagar som denna, då livet känns alldeles underbart! Då det inte gör något att jag inte har några konkreta framtidsplaner, eftersom att jag faktiskt är riktigt lycklig med den situation jag befinner mig i, och att jag har ett fast jobb så jag inte behöver oroa mig för den ekonomiska biten... Att det inte är hela världen om jag inte gör allting 100% rätt varenda gång.. Och att det i många fall faktiskt går att reparera de skador som man kan ha vållat.

Det låter klycshigt, men det handlar om att "stanna upp" och reflektera över vad man har istället för att fokusera på vad man inte har... Att uppskatta saker och vara nöjd med dem, för i de flesta fall så har man ganska mycket att vara tacksam över... Dock så gör vi ofta som ovan, oroar oss. Då glömmer man bort att leva och tiden rinner iväg.

Jag har även kommit till insikt med att jag är den som ansvarar för min lycka, ingen annan eller någonting annat... Så whats left to do? Jo se till att jag gör det mesta av varje dag, vara tacksam och att jag är snäll mot mig själv för jag gör så gott jag kan.



Lifes to short... for a bad outfit!
Och påtal om outfits, ska på Backyard babies ikväll. Leopardstrumpbyxor är ju det utlimata, dock är det typ hål i alla mina .. Så jag får nog ta ett par svarta/spetsmöstrade uuuursnygga zebrarandiga strumbyxor istället...
Okej, leopard var mitt första hands val... Men det gör ingenting! Jag är övertygad om att jag kommer att få minst lika roligt i mina zebratights.. Det är ju trots allt inställningen som räknas!

Slutligen, en passande låt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: