Träning

Postat av: Sofia

Ok, hur gör du med styrketräningen, du ser inte ut ha varken stora armar/ben o.s.v. Genom styrketräning får man stora armar o.s.v. på grund av att det är musklerna som gör allt större. (Antar att du visste de redan), själv är ja rädd för att styrketräna ifall ja får stora armar, lår o.s.v. så hur tränar du? Kör du med TUNGA vikter och få reps, eller LÄTTA vikter och många reps?
Mvh SOFIA

Eftersom att jag är lite större nedtill än upptill så har jag olika strategier för detta. ;)
När det kommer till min överkropp så kör jag tungt och få reps medan jag kör lite lättare och fler reps på underkroppen. Anledningen till detta är (vad jag har hört) att man bygger mer muskler vid tyngre och få lyft (överkroppen) medan man bränner mer fett genom en längre lite lättare belastning (underkroppen.)

Jag tycker att det är fint med muskler, jag kämpar som fan för att bygga upp mina överarmar... inte överdrivet mycket men vill ändå ha lite form.
Så oroa dig inte för att du ska bygga för mycket.. det försvinner ju om du slutar träna. Dessutom så (tyvärr) så har många tjejer väldigt svårt att bygga muskler, vi blir mer slimmade bara.
Men testa att köra med lätta vikter och få reps, det bygger ju inte så mycket. Stryketräning är ju även till för att bygga upp en starkare kropp, inte bara bygga muskler.. vilket det iofs blir indirekt men vad jag menar är att man behöver inte åka och pumpa skiten ur sig för att det ska vara nyttigt. Den kan tom vara bättre att bara träna lite lätt för att få igång blodcirkulationen och träna hjärtat lite, samtidigt som man smått tränar upp musklerna! :)

Säg till om det där blev lite rörigt så ska jag försöka igen.. är smått stressad nu!
MAT! :D


Kommentar från: Malin

Jävlar vilken beundrare du har då :P haha!

2007-03-16 @ 18:53:22
http://www.malinlu.blogg.se
Kommentar från: Sofia

Tackar förstod precis!!! DÅ vet ja hur ska ja träna iforts.

"Malin", säger bara. Tro va du vill. Men ja vet hur det hela ligger till, att be om råd betyder inte att man är en beundrare. Eeeeehh

2007-03-16 @ 19:49:46
Kommentar från: Carolina

Bry dig inte om malin, hon är bara avis för att ingen skriver till henne ;P

2007-03-17 @ 11:53:52
http://carolinamagnusson.blogg.se
Kommentar från: Sofia

Okej;) hihii

2007-03-17 @ 12:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: