Hektiskt dag...

...Men ändå inte!
Dagen har bl.a spenderats med att sy en kjol i skinnimitation. (Bild kommer imorgon) Har typ tagit hela dagen då jag aldrig gör något mönster eller tar mina mått när jag ska sy. Detta resulterar i att jag syr på måfå och syr samma söm 5 ggr kanske... då jag för det mesta syr in för lite till att börja med. (Bra när det är så iofs... istället för åt andra hållet..!)
         
Efter det var jag och lämnade tillbaka en LP-spelare som inte funkade. Snälla damen på second hand butiken lät mig låna hem den för att testa om det funkade, annars var det bara att komma in med den. Som ni antagligen listat ut så funkade den inte. H*lvete tänkte jag! Vore så mysigt o ha en egen LP-spelare istället för att lyssna på mammas och pappas ute i vardagsrummet...
Då säger pappa att jag kan få låna (vilket i princip innebär att jag får den) deras. Jag blir överlycklig men kommer på att jag varken har förstärkare (förstärkaren till deras används till annat så det kunde jag inte bli vid) eller högtalare...
Det gjorde inget, för det hade pappa. Så vi åkte till vårt torp och hämtade hem feting förstärkaren och feting högtalarna.
       Väl hemma så hjälpte pappa mig att koppla in detta. Så gårkvällen spenderades med att sitta och lyssna igenom gamla LP skivor, hur mysigt som helst!

Och när jag inte trodde att kvällen kunde bli bättre så visade det sig att... vänta drar bakgrunden till den historien med så ni förstår min lycka!
För några månader sedan så köpte jag Mötley crüe's LP Theatre of pain. Var helt överlycklig över att få tag på denna då jag länge velat sitta och lyssna på Home sweet home genom en LPspelare... Kommer hem sätter på skivan och det är hack i Home sweet home, I BARA DEN, alla andra låtar funkade!
         Men vad gör man..? Lade undan skivan, och spelade den inte förens igår igen...
Satte på Home sweet home, i hopp om att det bara skulle varit en ond dröm... Men det var det inte. Det där förbannade hacket var kvar.
         Vet inte om jag blev arg eller om det var önsketänkade... men jag stängde inte av utan lät skivan stå och snurra, (när den hackar så fortsätter inte låten utan den spelar om och om igen det varv som är precis innan hacket...)
Hur som helst så knäpper det till och skivan fortsätter.. Det ljuva pianointrot strömmar ut ur mina högtalare.. VA!? När jag inser att det inte var hack i skivan utan bara var nått skräp så blir lika glad som man blir på julafton.

Over and out!



Bild


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: