Jawhol

Helgen vart lyckad, kul folk  och skön stämning på kalaset... blev dock lite osams med martin på kvällskvisten... men det ordnade sig snabbt. Blev pennkjolen och vitt ribbat linne + Poppy :) även guldkedjan hängde med.

I morse så var jag hos arbetsförmedlingen på möte typ. Kompletterade de uppgifter jag inte lämnat vid inskrivningen osv... pratade om vad jag vill göra med mitt liv. När det kommer till det så blir jag väldigt tyst. Vet inte vad jag vill göra... att söka jobb får mig att må illa. Det sunkigaste med att vara anställd någonstans är att man inte kan vakna på morgonen och gå upp till datorn, klick - en sjukanmälan, för att sedan stanna hemma hela dagen och se på tv. Så såg 1-2 dagar i veckan ut för mig under min gymnasieperiod. Nästan... min frånvarostatistik låg på 19.8 i trean tror ja.. så det borde väl bli ungefär en dag i veckan. Att gå från det till att vara tvungen att gå upp och  jobba 9-17 suger. Jag är inte gjord för arbetslivet tror ja.
Men sedan så vet jag att sådant ger sig... med tiden så vänjer man sig och man hittar förhoppningsvis ett roligt jobb... annat än skitjobben man som samhällsvetare får nöja sig med då man har brist på utbildning. :D Som min käre vän Wille sa: 12 års utbildning, för att sedan jobba på mcdonalds.. (detta efter att jag berättat att jag sökt jobb där) 

Finns det inget jobb där man kan bli miljonär utan att lyfta ett finger?

Kommentar från: Veronica

Haha, vi verkar ha samma problem :) Jag ska snart också flytta in på arbetsförmedlingen tänkte jag.
Det där med att bli miljonär utan att lyfta ett finger låter perfekt, har du n¨gon idé hur vi kan fixa det? =P

2006-08-16 @ 14:10:56
http://veroniiicaa.blogg.se
Kommentar från: Anonym

Bara 19.8%.. ha ha.. Nybörjare ;)

2006-08-16 @ 18:01:19
Kommentar från: Mickan

McDonalds... Så du sökte också jobb där. Jag ska ju till universitetet i Örebro jag så, då blir det inget McDonalds för mig ändå.

2006-08-18 @ 23:35:32
http://angel-like.com
Kommentar från: Mickan

Okej. Lycka till då. ;)
Skolan börjar den 28:e augusti. Men det är registrering den 24:e.

2006-08-19 @ 16:21:45
http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: