Never let me go



Ikväll var det Linus som bjöd på bio, vi bestämde film ihop (mest jag) och det blev Never let me go (såg nu att bilden är från Holland men strunt samma). Den var bra. Väldigt djup och "grå" som Linus uttryckte det... Och så var den seg i början. Men slutet som knöt ihop det hela gav filmen en mening, som faktiskt resulterade i en tankeställare.

Ett citat av Kathy, (huvudpersonen i filmen) etsade sig fast i mitt huvud:
We all complete. Maybe none of us really understand what we've lived through, or feel we've had enough time.
Där complete kort och gott betyder att dö... Se filmen så förstår ni vad jag menar!

Kommentar från: HannaFindus

Tack för din fina kommentar på min blogg!



Och jag har också sett denna film och håller med dig. Jag tycker att den var ganska fin och slutet gav en sannerligen en tankeställare. Jag tyckte att filmens koncept var väldigt intressant; att man gjorde som kopior av folk som levde i skuggan och levde enbart för att donera organ (åtminstone om jag minns/förstår filmen rätt, hihi).

2011-03-26 @ 00:31:41
http://nattstad.se/HannaFindus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: