Kostråd

Utlovade kostråd och tänkte därför lägga upp några små tips och råd!
Jag kommer endast att ge generella kostråd för en bättre hälsa, än kanske diettips för att tappa så mycket i vikt som möjligt. Dieter är inget jag tror på, förutsatt att man är frisk. Självklart är dieter nödvändiga för vissa människor, men för de flesta inte. Dessa kostråd kan generera i viktnedgång, likaså viktökning beroende på vad man har för kostvanor sedan innan.

Mitt första råd:

Ät en stabil frukost! Efter nattfastan behöver kroppen få energi och det får den från den mat du stoppar i dig. En stabil frukost sätter ribban för resten av dagen i blodsocker, humör, prestation, förbränning osv.


Ex på en stabil frukost:

1. Havregrynsgröt med mjölk och en skivad banan. 1 st kokt ägg och några sötmandlar (ca 10 st).
2. En skål fil/osötad yoghurt 3% med några msk av min egna müsli = Havregryn, krossat linfrö, hackad mandel eller nötter, solroskärnor, pumpakärnor, vetekli och kanel. Till detta en frukt och två knäckemackor med skinka/kalkon/leverpastej etc.

To be continued.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: