Grönmögel

Jag har under en längre tid varit väldigt sugen på mögelost vid diverse tillfällen, framför allt på kvällarna.
Var till Coop precis för att handla lite nödvändigheter och fick då se att det var halva priset på en del frukt och grönsaker. Köpte då bla lite vindruvor och vandrade vidare ned i affären där jag såg att det var extrapris Kvibille gräddädel, meant to be! Plockade då även på mig lite kex plus sjuhundraelva andra varor men när det är halva priset eller när färsk fläskfilé kostar 59:90:- kg/kg så blir det lätt att man handlar lite för mycket.
Ikväll är det ost och kexkväll här på Landala!





En annan underbar sak jag märkte idag var att de börjat sälja riktiga clementiner eller satsumas som det tydligen heter... När jag växte upp så sa man clementin i alla fall. Det är min absoluta favoritfrukt. Just nu och någon månad framåt är de som bäst! Syrliga, krispiga och heeeelt underbara. Det luktar ju jul för tusan!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: