Torsdag

I måndags började vi en ny kurs och blev då indelade i projektgrupper. Resten av denna termin ska ägnas åt denna kurs och går ut på att vi kort och gott ska starta upp en fiktiv verksamhet och allt som hör därtill. Min grupp ska starta det jag själv vill syssla med när jag är färdig med denna utbildning: En restaurang med tillhörande lanthandel som fokuserar på närproducerad och närodlade råvaror. 
Idag hade jag därför bokat in oss på ett litet studiebesök på Gudagott här i Göteborg som är en delikatessbutik. Vi fick väldigt mycket inspiration och jag tror att det här projektet kommer bli riktigt roligt!

Nu sitter jag hemma och skriver lite på rapporten som ska bli av detta arbete.. Snarare en lite bok kommer det bli. Läraren visade oss exempel på de rapporter som gjorts förra året.. De var typ lika tjocka som ett a4 block.


Igår var vi och såg Hunger Games på bio. Bra film men jag var ändå inte helt såld... Tycker att storyn är helt fruktansvärt vidrig så det kan ju ha haft inverkan.. Men överlag så kände jag att den var lite tråkig och konstig (om man nu kan säga att någon är normalt med en sån här film...) Men nja.. 

Ikväll är det VIP-shopping på Topshop, jag och Linus har tänkt gå men nu känner jag mig halvhängig och riktigt osugen så tror jag stannar hemma faktiskt! Börjar dock 19.30 så kan hända att jag ångrar mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: