Lördag

Började min morgon med frukost framför Amazing race, sedan åkte jag och lämnade in ett paket med grejer från Nelly som jag inte skulle ha. Efter det knallade jag till gymmet där jag spenderade cirkus en timma. Nu har jag ätit lunch och sitter och varvar ned i soffan. Har på Jamie's food revolution på i bakgrunden, har ni inte sett det så föreslår jag att ni knappar in det på kanal 5 nu! Jamie försöker styra upp det på en skola i Usa som äter bl.a. pizza till frukost. Jag blir så arg och fascinerad att jag inte kan låta bli att titta även fast jag redan sett alla avsnitt.
Hur som så behöll jag två fina saker från Nelly. Ett par orangea pumps och en vit spetsklänning, fixar bild på den sen. Köpte även ett par jeansshorts för ett par veckor sedan som jag inte har visat! Och härom dagen köpte jag en himla fin väska.



Kommentar från: Rebecca - Life in New York City

Jag lyssnade på Jillian Michaels Podcast där dom tog upp detta programmet och tydligen är det så att;

1. 2 tbs av tomatsås = grönsak med andra ord, därför är det ok att servera pizza.

2. skolorna har kontrakt med en massa livsmedelsföretag (som producerar DÅLIG mat) vilket gör att dom serverar denna ohälsosamma och dåliga maten i skolorna.

Min åsikt = SJUKT!!!!

Dessutom åkte jamie tydligen till en av de "mindre rika städerna i usa" där många av barnen kommer från fattiga familjer och maten i skolan är det enda som äter om dagarna och när han försökte ändra deras matsedel så VÄGRADE chefen för skolan. Helt jävla sjuk. Mycket just pga. dessa kontrakt med företag som producerar dålig mat. När han sedan ville sänka saltmängden i maten så KRÄVDE skolan att det gjordes mer studier ang. de långvaria efekterna av för mycket salt. Jag blir så arg!

2012-02-04 @ 16:04:34
http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: