Närproducerad honung

Ekologiska varor är ju i regel dyrare än konventionellt odlade/producerade varor. Jag har hittat ett exempel där det är motsatsen, där den konventionella varan är dyrare. Nämligen honung.



Jag köper inte längre honung som är från någon annan stans än Sverige.. Jag tycker att det känns för skumt med honung från andra sidan jordklotet.
Svensk honung kommer med ett pris, den är ungefär dubbelt så dyr som ekologisk honung från Sydamerika.

Drömmen vore ekologisk svensk honung men jag har ännu inte stött på det... Så tills dess så kommer jag att välja konventionell honung över den ekologiska från andra sidan jordklotet, närproducerat är ofta mer värt än ekologiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: