Dag 5 - Utmaningen

En låt som påminner mig om någon.
För den som undrar vad fan jag håller på med, så är det den här listan jag filurar med.

Det svåra här är ju att bestäma mig för vem jag ska sikta mig in på, jag tänker ofta i musik vilket gör att jag förknippar låtar med allt och alla... Så ska ta en låt som kommit till mig utan att jag har styrt över det...
Nu har jag bestämt mig!

När jag var liten "hatade" jag den här artisten bara för att mamma och pappa tyckte att han var sååå bra... Han sjöng med en konstig dialekt och det var inget poppigt i musiken, alltså var det skit. Har för mig att jag brukade reta mamma för det, ganska så grundlöst...
Idag kan jag många av hans texter utantill bara för att mamma spelade hans låtar högt i huset när hon lagade mat, hade sina vänner hemma på syjunta eller alla gånger jag hört henne spela hans låtar på gitarr och sjungit med... Vilket gjorde att jag med tiden började uppskatta hans musik, något jag ända tills idag inte erkänt för min mamma.


En låt som påminner mig om någon (min mamma och lite min pappa) är Sång till friheten med Björn Afzelius.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: