Onsdag

Igår kväll kom jag hem till Värmland därav har det varit lite sämre på bloggfronten men ska försöka uppdatera er så gott det går!
En liten resumé av den senaste tiden skulle kunna vara att tåget hem såklart krånglade. Det började med att det på hemsidan stod (2 tim innan avgång) att det avgått tidigare. Varpå jag kastade mig på telefon och hamnade i fetingkön... Dock visade det sig att det var ett tekniskt fel med sj's internetblabla. Så det hade inte alls avgått. Thank god.
Sedan hade de inte någon första klass vagn på tåget heller, så jag fick åka andra klass. Vilket är helt fine med mig! Men, har man ställt in sig på att åka första klass så vill man inte hamna i en lite sämre vagn med förklaringen "- De satte ihop tåget fel" Exakt den förklaringen de hade sist vi åkte tåg... Då det saknades en bistrovagn. Jag undrar hur lätt det är att få jobb på SJ's avdelning för "tågihopsättning"?
Men jag kom hem i alla fall, helskinnad utan några förseningar och det får man nog vara glad över har jag förstått. Kom innanför dörren där mamma precis börjat med maten, råstekt potatis och oxfilé. Mums!
Sen idag så har jag hängt på stan halva dagen med min bror och köpt de sista julklapparna.
Linus skulle ha kommit hit vid 6-7 på kvällen, men han ringer istället vid kl 6 och säger att inte får igång bilen och är fast i Brålanda av alla ställen.. Så efter många försök att starta så fick det bli så att vi åkte och hämtade honom.. Bilen vägrade gå igång... Så vi kom hem för ungefär en timma sedan och är nu ruskigt trötta. Sängen nu!
God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: