Lördag

Igår åkte jag tåg hem till Värmland. När vi rullat i en kvart eller så så berättar de i högtalarna att det inte finns någon vagn 15 och att vagn 13 är vagn 15, samt att det inte finns någon bistro på tåget då de fått fel tågdelar till detta tåg. HAHAHAHA okej?
Så beklagar de detta och efter ännu en kvart talar de om att man får komma till vagn 15 (13) och hämta kaffe/te/smörgås/kakor/juice gratis. Det var ju snällt!
Någonstans innan Mellerud så stannar vi, då en växel i spåret frusit fast eller något sådant... Får då efter 30 min veta att vi förmodligen kommer att få åka buss resten av vägen hem, Jippie!
Efter totalt 1.5 tim så får vi dock veta att växeln är i läge och att vi kan tuffa vidare. Så jag kom hem en aning senare än tänkt, skulle varit hemma runt 8 men kom istället hem vid halv 10. Vi kom som tur var undan relativt skonsamt, med tanke på alla andra historier om SJ man har hört...

Väl hemma hade pappa tidigare på dagen varit iväg till fiskbilen och köpt pilgrimsmusslor, havskräftor, räkor och rökt lax (som han åkt en extra gång iväg för att köpa åt mig då han glömde det första gången).
Tåls att tilläggas att jag inte över huvud taget bett om något av detta, då jag skulle komma hem så sent och inte räknat med att äta hemma. Så jag blev fruktansvärt lycklig när jag såg all mat! Tack för det!

Idag har vi varit hos Morfar och hälsat på honom.. Sen var jag och mamma in på den lokala second handbutiken där jag hittade en jätte fin marinblå ridväst med guldknappar om jag inte minns helt fel... Har glömt min kamera hemma men ska se om jag kan med mammas och pappas...

Ikväll blir det kalas för mamma och Micke (min yngsta storebror) så det ser jag fram emot! Nu blir det nog en kopp te framför ANTM15 eller så blir det en promenad ute i vintervädret!

Trevlig helg!

Kommentar från: Ida

Usch jag ser inte fram emot min tågresa hem den 22a :S



Ja, jag tyckte att jag skulle få nåt gott när jag satt hemma helt själv...är kvar i Götet i helgen, har ju än så länge bara hållt på att dö en gång...får se hur jag klarar resten av helgen :P

2010-12-04 @ 12:51:47
http://idajessica.blogg.se/
Kommentar från: Rebecca

Blir lite julbak, träffa vänner och så :) själv? Kom du fram okej? :)

2010-12-04 @ 13:38:20
http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: