Whitney Houston - I wanna dance with somebody

Finns det någon bättre fredagslåt än just denna?!




Whitney Houston är väldigt speciell för mig, har tyckt om hennes musik sedan jag var liten och såg Bodyguard för första gången. En film jag såg om och om igen när jag var med mina föräldrar bort till grannarna på diverse tillställningar. Midsommarfest, kräftskiva, nyårsafton, you name it! Jag var där och satt garanterat i soffan med en skål chips, glass, dricka och tittade på en amerikansktalande film med svensk text som jag förstod föga av. Vad jag dock förstod mig på var kärleken, spänningen, de vackra huvudrollsinnehavarna samt den underbara musiken. Det räckte gott och väl för mig.

Låten ovan är dock inte hämtad från Bodyguard, men det spelar ingen roll för jag kom även över denna som barn. Jag får på allvar tårar i ögonen när jag lyssnar på den. Den är helt enkelt så bra! 


Bild


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: