Sundare livsstil.

Försöker lägga om mitt liv till en sundare livsstil. Visserligen så lever jag inte speicellt osunt... vilket ofta leder till att jag tappar motivationen när det kommer till denna "omläggning."
Jag behöver inte heller gå ned i vikt, dock så känner jag att jag vill börja leva nyttigare för att må bättre på insidan... Bygga upp en "bra" kropp tills jag blir äldre.
Jag äter ganska bra och varierad kost, plus att jag rör på mig en hel del... Vilket jag tyvärr kompenserar med att unna mig chips, godis osv... Väääldigt ofta! "Plus minus noll..." Typ...
Det är alltså min osunda livvstil, - Jag anser att jag kan äta vad som helst i slutet av dagen om jag ätit bra och motionerat tidigare under dagen. Sämsta tiden på dygnet då du kan äta onyttigheter, -  kvällen.
Många diettister säger att man får unna sig saker då och då eftersom att "förbud bara skapar sug..." Så fine, jag kommer undan med mitt ätande någon gång i veckan men inte varje dag! Attans!


Jag ska börja dricka mer vatten, ett glas då och då... Tänker inte försöka dricka 2 liter till att börja med.. inte en chans! Galet att man "behöver" runt 1.5-2 l om dagen.
Jag ska börja jogga några dagar i veckan.
Promenerar visserligen 1-3 ggr/ dag men känner inte att jag får upp det där flåset, och tränar därmed inte min kondition speciellt mycket.
Jag ska sluta slöa på gymmet. När jag är där så är jag där för att träna, nonstop! Inte prata med Madelene hela tiden :P
Jag ska (Detta smärtar mest av allt) sluta äta chips/godis/crap varje dag... Och minimera detta till 2 ggr i veckan.

Jag tänker alltså inte ge upp mitt skräpätande då jag älskar chips, godis och andra onyttigheter. Finns ingen anledning om man sköter resten... Och såklart, om man håller skräpätandet under kontroll!


I'll keep you updated!


                                     
                                       Bild


Kommentar från: Carro

En sund livsstil låter bra men låt det inte gå till överdrivt .. Men behöver livets godsaker ! :)

2007-09-26 @ 19:11:31
http://acmd.blogg.se
Kommentar från: carolina

Carro: Absolut inte! :)

2007-09-27 @ 12:48:22
http://carolinamagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: