Skönhetsprodukter.

Listar härmed på förfrågan några av mina skönhetsprodukter :)

Smink.


1. 2. 3. 4.

5. 6. 7. 8.

9. 10.

1. Foundation från biotherm. Väldigt torr formula så det gäller att smörja in sig innan man applicerar denna. Ger ett naturligt reslutat, täcker lagomt.
2. Foundation från Loreal. Även här gäller insmörjning, täcker bra.
3. Rouge från Maybelline. Mitt bästa (smink) köp någonsin. Får perfekta rosiga kinder med denna.
4. Mascara från Lancôme (hypnose). Helt okej, klumpar sig lätt dock... kommer inte att köpa denna något mer.
5. Lipgloss från Gina tricot. Underbar färg, dock väldigt svårapplicerad, pensel krävs för ett bra resultat. Prisvärd, endast 39:-
6. Mascara från Maybelline. En klassiker som är väl så godkänd. När den är ny så blir det väldigt lätt lite för mycket mascara då borsten är väldigt gles... men med tiden så blir denna mascara väldigt bra. (Bättre än Den 4ggr så dyra Lancôme mascaran.)
7. Concealer från viva la diva. Fungerar bra men lägg hellre på 150:- och köp "orginalet" från makeup store. Täcker som den ska men ger lätt en oljig yta om man inte fixerar med puder då och då.
8 Foundation från Maxfactor. Min favorit när det kommer till foundations... täcker perfekt och gör huden sjukt len. Den enda negativa med denna är att den inte  finns i min hudton... jag använder färgen natural som är lite för rosa för mig... så denna kan endast användas när jag är solbränd och då används den med glädje! längtar tills sommaren :D
9. Mascara från Lancôme (definicils) Min favorit Mascara. Ger separerade och fylliga fransar. (Behöver inte säga så mycket mer om denna) 10p!
10. Ögonskuggor från VR. Denna lilla ask fick man med Veckorevyn för ett tag sedan. Älskar den! Om man blandar dem så får man en varm, grå ögonskugga med gyllene skiftningar. Min favorit just nu!

Hud.


1. 2. 3. 4.

5. 6. 7.

1. Nattcreme + ögoncreme från L300. Innan det är dags för sängen så smörjer jag alltid in ansiktet med dessa två oparfymerade cremer. Huden blir len och återfuktad.
2. Dagcreme från Vichy. Återfuktande till viss del, ingen höjdare dock då den är relativt dyr runt 170:- om jag inte minns helt fel. Kommer jag inte att köpa igen...
3. Dagcreme från Lumene. Min räddare i nöden. Oparfymerad prisvärd creme (runt 130:-) som återfuktar och lugnar (minskar rodnad) huden galet mycket! Denna borde finnas i varje badrumsskåp!
4. Peelingset från Loreal. En creme med små aluminiumpartiklar som i princip avlägsnar översta hudlagret... väldigt effektiv med andra ord! Efter peelingen så applicerar man en fuktcreme som gör huden sjukt len. Denna behandling efterlämnar en garanterad babylen hy!
5. Bodybutter från någon skönhetssalong... Helt okej, bodybutter funkar ju bättre än vanlig hudlotion. Dock så förstår jag inte hur det kan vara så dyrt, 200:- kostar denna. Kommer jag inte att köpa igen.
6. Fotcreme från Scholl. När mina fötter känns trötta och torra så mjukar denna creme upp dem. Prisvärd creme som dock luktar lite väl starkt.
7. Rengöringslotion och ansiktsvatten från Lumene. Även dessa Lumene produkter är galet bra! De rengör effektivt men efterlämnar ändå en lugn och återfuktad hy.

Hår.


1. 2. 3. 4.

5. 6. 7.

1. Balsamspray från Lee Stafford. Ger glansigt och följsamt hår. Luktar dock 80-tal.
2. Volymcreme från Toni and Guy. Ger mycket volym men samtidigt följsamt hår, luktar underbart (precis som D&G light blue.)
3. Glansdroppar från Scandinavian formula. "Glansdroppar som håller vad de lovar" är deras slogan... och det stämmer. Tar man för mycket så ser håret smutsigt ut då glansdropparna lägger sig på ytan. Först efter några timmar så sjunker det in i håret och gör det friskt glansigt. Ska tydligen reparera kluvna hårtoppar.. klippte mig precis innan jag började använda dessa så det kan jag dessväre inte uttala mig om!
4. Volym och lockspray från Wella och Loreal. Dessa använder jag nog på fel sätt... eller volymsprayen använder jag nog på rätt sätt då jag sprayar dessa i håret och ruffsar till för att få struktur och volym i håret. Locksprayen ska ju användas när man lockar håret, vilket jag gör ibland men mestadels så får denna fungera som en fixerare, funkar lika bra som hårspray.
5. Silverschampo från Wella. Ska dämpa de gula och röda tonerna i mitt hår men jag märker ingen skillnad. Kanske om jag använder det jätte många gånger efter varandra men det ska man inte behöva göra. Inget att investera i alltså! 
6. Schampo och balsam från Toni and Guy. Luktar alldeles underbart, efterlämnar en salongskänsla då håret känns superrent och lent. Funkar egentligen inte speciellt mycket bättre än andra schampon tror ja, är mer doften och känslan av nyduschad i en dag som man betalar för här... håret är ju smutsigt lika fort som med andra schampon.
7. Inpackningar från Biolage. Återfuktande samt färgbevarande små kurer som funkar helt ok.  Förväntade mig mer då de var rätt dyra men de är ungefär som Toni and Guy, de känns liksom lyxigare och det kan det ju vara värt. Köpte 5 st små inpackningar från Dove för 5 ggr så lite pengar och de funkar lika bra!

Det hät var ju lite tips att ha i åtanke kanske... ;) Tänk på att dyrt inte alltid är bättre! Men av någon anlednings så känns det oftast bättre. :D

Kommentar från: sofia

ååååååååh tack. va roligt :-)

2007-03-04 @ 13:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: