Idag...

... Är första dagen på länge (2 månader) som jag är arbetslös. Fick beskedet i tisdags eftermiddag om att jag fick gå på fredagen. Kändes riktigt skönt faktiskt... trivs visserligens som fan med det jag gjorde eller trivdes snarare som fan med arbetskamraterna... jobbet var ingenting egentligen. Packeterade kort liksom... men ändå så har verkligen längtat efter att få vara "ledig" (låter bättre än arbetslös)
Gå upp kl 9, ta en kopp the, gå ut och gå, komma hem äta frukost, se på tv, plocka lite, blogga, laga lunch osv... Jag älskar att vara "ledig" dock så finns det baksidor av detta levande:
1. Man tjänar inga pengar, (förutom de 100:- jag får av mamma för att städa huset varje fredag, men en inkomst på 400:- i månaden kommer man inte långt med.)
2. Det blir tråkigt i längden att inte jobba... måste erkänna att även jag (är en aning ensamvarg) blir uttråkad av att umgås för mycket med mig själv. ;) Nej men att inte träffa arbetskamraterna... att inte få jobba liksom... det blir sjukt tråkigt efter någon vecka.

Än så länge så har jag bara hunnit vara arbetslös i en dag så än är det inte dags att börja oroa sig för framtiden.
Bättre att ta dagarna som de kommer... man blir galen annars. Dock så bör man ha i åtanke att man inte kan släppa allt och gå in i arbetslösheten totalt. För att undvika detta så ska jag planera in en dag här snart då jag ska sätta mig och uppdatera mitt cv så att det bara är att gå ut på stan och dela ut det... (min mardröm) Men jag tror att det är det effektivaste sättet på att få jobb, så därför får det bli på det sättet.. men som jag sa, än är det inte bråttom... jag tar dagarna som de kommer. :)

Idag ska jag nog gå en sväng till second hand butiken och leta fynd... men först blir det till att väcka älsklingen som ligger och sover i min säng. Han har jobbat natten och så kom han till mig i morse och kröp ned i min säng, så underbart! :) Inte fullt så underbart var det att gå ifrån honom i morse, jobbigt att låta honom ligga kvar... men nu ska han snart väckas, 20 min!

Ha en trevlig dag!
Kramisbananis

Kommentar från: Elizabet

Hoppas du gör fina secondhand fynd!:)

2007-03-05 @ 14:36:40
http://Elizabet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: