Blir så ledsen...

http://www.aftonbladet.se/vss/karlstad/story/0,2789,974151,00.html

Hade jag inte redan haft två katter så hade jag gärna tagit med mig nån av dessa djur hem.
Förstår inte hur man kan överge djur... de förlitar sig helt på oss och vi struntar i dem så fort de blivit ointressanta.
Såhär är det ju såklart inte alltid... men allt för ofta enligt min mening.
Ex: Klart att en katt/hund/kanin osv är som gulligast när den är ung... men det är ingen anledning till att överge dem när de slutar vara ungar. Detta är nog den vanligaste anledningen till att djur blir lämnade. Man gör inte så det är fel!

För min del så är djur lika viktiga som barn, (detta kanske ändras den dagen jag får barn, men det tvivlar jag på) de behöver kärlek, omvårdnad, trygghet osv... Hur kan man åta sig rätten om ett liv om man inte tänker förgylla det? Man kan inte gå runt och tro att man kan skaffa sig ett djur enbart för sin egen skull... skaffar man ett djur så ska man ta hand om det så länge som det lever. Har man då inte den iställningen så kanske man skulle köpa ett tvspel eller något.

Helvete vad arg jag blir. Bäst jag slutar skriva.

Update: Vitsen med detta inlägg var inte att gnälla.. mer att påpeka detta faktum och att ni som ev tänkt skaffa djur skulle uppmärksamma det här och tänka över det... eller att tom adoptera någon av de hemlösa djuren..

Kommentar från: Stina

Klart vi drar cizzis fest och jag tänker ta temat råseriöst. ska sy kjolen sen. Mmm sexy !

2007-03-10 @ 09:41:06
http://www.stun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: