Dagens...

Intag:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk + två glas vatten.
Lunch: Ett äpple, en banan, 3 skivor rökt kalkon + fyra glas vatten.
Mellanmål: 0.5 l vatten + två kakor.
Middag: Stekt torsk, spenat och potatis + ett glas lättmjölk.
Kvällen: 100g smågodis, tre glas vatten, sex st physalis, 1.5 dl glass, två skivor kalkon och en kopp grönt the.

Idag har jag fått i mig 2.3 l vatten. Anledningen till detta var för att jag var på plasmagivning. Mycket vatten i kroppen = snabbare och lättare plasmagivning.
Dock så var detta den värsta givning jag varit på...
Jag låg där med nålen i armen i 47min, (det ska ta 30min) och funderade över varför det tog sån tid och framförallt varför det gjorde så ont. Tjejen bredvid mig gav plasma för första gången så "hennes" sköterska påpekade att det inte ska göra ont eller vara obehagligt att lämna plasma så om det gjorde det så skulle hon ropa på dem.
Låter som en självklarhet, men när man väl ligger där så vill man ju inte gnälla utan man biter ihop och tänker: "det är nog normalt det här... De vet vad de gör..."

Efter givningen så talade sköterskan om för mig att hon råkade sticka nålen lite för långt in i ådran så att den låg och tryckte mot blodkärlsväggen, vilket resulterade i att det tog sådan tid (blodet kunde inte pumpas ut lika bra) och smärtan som kom när blodet pumpades in igen (det gick ju rakt emot väggen...) 
Så nu tycker jag att jag får gnälla lite här! ;)

Kommentar från: Maria

Klart du får gnälla, lät inte alltför skönt det där inte.

2007-04-19 @ 22:08:59
http://mariiamiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: